Gmina Dąbrowa Zielona informuje o możliwości składania przez właścicieli nieruchomości z terenu gminy wniosków – ANKIET uczestnictwa w programie pn. „Ograniczenie niskiej emisji poprzez wymianę indywidualnych źródeł ciepła w budynkach jednorodzinnych na terenie gminy Dąbrowa Zielona”
Planowana do realizacji operacja polega na wymianie nieefektywnych ekologicznie źródeł ciepła (kotły centralnego ogrzewania) wraz z pozostałymi elementami systemu grzewczego na źródła/systemy grzewcze wykorzystujące paliwo gazowe lub biomasę, charakteryzujące się zwiększoną sprawnością ekologiczną (roczny spadek emisji gazów cieplarnianych i CO₂ co najmniej o 30% w odniesieniu do istniejącej instalacji), kotły te nie posiadają tzw. rusztu awaryjnego.
Wymieniane w ramach projektu urządzenia do ogrzewania muszą charakteryzować się obowiązującym od końca 2020r. minimalnym poziomem efektywności energetycznej i normami emisji zanieczyszczeń, które zostały określone w środkach wykonawczych do dyrektywy 2009/125/WE.
UWAGA W przypadku wymiany indywidualnego źródła ciepła na źródło opalane paliwem gazowym lub biomasą (PELLET), możliwe jest wsparcie tylko takich budynków, w których została wykonano już termomodernizacja, w stopniu wynikającym z audytu energetycznego.
Za wykonaną modernizację uważane jest osiągnięcie poziomu zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną w stanie docelowym oszczędności energii pierwotnej na potrzeby ogrzewania, wentylacji oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej określonego w audycie energetycznym wyrażonego wskaźnikiem EPH+W dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych EPH+W2×rok).
Weryfikacja spełnienia powyższych warunków zostanie oceniona przez specjalistyczną firmę działającą na zlecenie gminy.
Mając na uwadze powyższe, wnioski w zakresie wymiany kotła przyjmowane będą wyłącznie od właścicieli budynków mieszkalnych, po termomodernizacji.
Informacja o programie i warunkach uczestnictwa
Podstawowe wymagania jakie musi spełniać uczestnik programu:
- Operacja kierowana jest do mieszkańców stale zamieszkujących na terenie gminy,
- Mieszkaniec musi posiadać uregulowany tytuł prawny do nieruchomości,
- nie może zalegać z opłatami wobec gminy
- zobowiązać się do zawarcia z Gminą Dąbrowa Zielona stosownej umowy / umów regulujących zasady realizacji inwestycji zgodnej z wytycznymi Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego 2014-2020 na okres min 5 lat od podpisania przez gminę umowy o dofinansowanie projektu,
- zlikwidować dotychczasowy kocioł CO i potwierdzić ten fakt karta przekazania odpadu (niezwłocznie po montażu nowego kotła),
Pozostałe informacje dotyczące realizacji:
Nabór wniosków do 30 maja 2017r.
Weryfikacja wniosków pod katem spełnienia wymagań konkursu –czerwiec / lipiec 2017r.
Wykonanie dokumentacji projektowej wrzesień / październik 2017
Wymiana pieca (kotła grzewczego) w przypadku otrzymania dofinansowania:
UWAGA
W przypadku nie otrzymania dofinansowania przez gminę dla powyższego zadania ze środków RPO WSL na lata 2014-2020 operacja nie zostanie zrealizowana, a zakwalifikowani uczestnicy projektu nie mają prawa o dochodzenie jakiegokolwiek odszkodowania z tytułu niezrealizowanego projektu oraz zwrotu poniesionych kosztów